logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۹۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهنشان ماهنشان خبر داد:

ثبت ۱۸۳ اثر تاریخی در ماهنشان

-ثبت-۱۸۳-اثر-تاریخی-در-ماهنشان
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهنشان با بیان اینکه بیش از ۱۸۳ مورد اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان ماهنشان وجود دارد گفت: مزار تاریخی امیر‌مهدی‌کَرَم ماهنشان نیز جزو آثاری است که در حال مطالعه برای ثبت ملی است.

نجفعلی عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بیش از ۱۸۳ مورد اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان ماهنشان وجود دارد گفت: مزار تاریخی امیر‌مهدی‌کَرَم ماهنشان نیز جزو آثاری است که در حال مطالعه برای ثبت ملی است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: مناطق طبیعی گردشگری چون آلا‌داغلار، معدن بایچا‌باغی، ییلاقات علم‌کندی، نیز جزو میراث طبیعی ثبت شده هستند.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و طبیعی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به ثبت ملی برسند عنوان کرد: در حال حاضر اثر تاریخی مزار امیر‌مهدی‌کرم در ماهنشان که جزو آثاری است که جهت ثبت ملی آن درخواست شده است و اطلاعات آن در حال برسی و مطالعه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهنشان خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در کشور‌های پیشرفته به عنوان ذخایر ارزی ملی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سود حاصل از گردشگری برای کشور‌های هدف گردشگری بسیار بالا و ارز‌آور است گفت: کشور ایران از این برنامه به دور مانده است که می‌تواند با برنامه‌ریزی خود را به این طرح نزدیک کند.

عزیزی با تاکید بر اینکه  شهرستان ماهنشان از نظر منابع گردشگری و تاریخی غنی است که این برای منطقه یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید مطرح کرد: در شهرستان ماهنشان به دلیل دوری از جاده‌های اصلی و بین‌المللی هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری نیست و این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاران شهرستانی هستند که با ایجاد مناطق بوم‌گردی، مناطق تفریحی و گردشگری اقدام به جذب گردشگران و رونق گردشگری و صنایع‌دستی را رونق بخشید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهنشان ابراز کرد: توسعه گردشگری در سطح شهرستان ماهنشان می‌تواند این منطقه را از نقطه صفر تا به ۱۰۰ برساند چراکه این مناطق مستحق توسعه است.

وی با بیان اینکه مناطق گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی در منطقه وجود دارد گفت: با وجود سرمایه‌گذاری منطقه می‌تواند پیشرفت و توسعه چشمگیری را داشته باشد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر